thumb
Nieuwsbron: GVA
Categorie: Sport
Gepubliceerd: Maandag 24 December 2012 om 14:55

The Sunday Times heeft een klacht tegen Lance Armstrong ingediend. Dat maakte de Britse krant zondag bekend. De Times wil een schadevergoeding van 1 miljoen pond (1,23 miljoen euro) van de 41-jarige Amerikaan, die voor dopinggebruik veroordeeld werd door het Amerikaans Antidopingagentschap USADA.

In 2006 moest The Sunday Times Armstrong 360.000 euro betalen wegens laster en eerroof in een artikel waarin Armstrong van dopinggebruik beticht werd. De krant vraagt dat geld nu terug, plus interest, en wil ook de gerechtskosten terugbetaald zien. "Het is nu immers duidelijk dat de rechtszaak geen enkele grond had en gewoon bedrog was. Toen Armstrong stelde dat hij nooit prestatiebevorderende middelen nam, legde hij valse verklaringen af", stelt de krant in een brief aan de advocaten van Armstrong.

Nadat Armstrong eind oktober levenslang geschorst werd en zijn zeven tourzeges kwijtspeelde, zag ook verzekeringsmaatschappij SCA Promotions al zijn kans schoon om miljoenen dollars van Armstrong te recupereren. SCA vraagt 7,5 miljoen dollar (5,8 miljoen euro) aan premies die het destijds uitbetaalde terug.

Foto Photo News

Lees het volledige artikel



Gerelateerd Nieuws:


Find Us On Facebook Follow Us On Twitter
21 September 2020
4Nieuws maakt gebruikt van cookies. Wat houdt dit in ?     [lees meer]     [akkoord]