THUMB
Nieuwsanker Elke Pattyn verlaat VTM
Bron:GVA / cultuur

(17-09-2019 16:54)


De VTM Nieuwsdienst en nieuwsanker Elke Pattyn hebben in onderling overleg besloten hun samenwerking te beëindigen.
THUMB
Andy Peelman uit ‘De Buurtpolitie’ doet opvallende bekentenis: “Ik zie mijn baby (nog) niet graag”
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(17-09-2019 16:03)


Andy Peelman werd op 25 juli vader van zijn eerste kind, een dochtertje Feline. Een gelukzalig moment, wil het cliché. Maar op Qmusic deed de ‘Buurtpolitie’-acteur een opvallende bekentenis: “Ik zie mijn kind (nog) niet graag."
THUMB
Meisje in Duitse ‘The Voice’ slaat jury met verstomming met atypische act
Bron:GVA / cultuur

(17-09-2019 12:26)


De Duitse Stephanie Stuber miste deze week haar entree in de Duitse versie van ‘The Voice’ zeker niet. Tijdens de zogenaamde ‘blind auditions’ kwam ze niet met een typisch nummer aanzetten dat haar zangprestatie in de verf kan zetten. Neen, Stephanie ademde eens goed in en uit en begon aan een snoeihard metalnummer, inclusief grommende stem.
THUMB
Niet te geloven: auto rijdt achteruit en vooruit tegelijk
Bron:GVA / cultuur

(17-09-2019 11:24)


Een koppel uit het Amerikaanse Massachusetts zag plots op hun rijvak een pick-uptruck met een fikse snelheid achteruit rijden. Tenminste, daar leek het op, maar de truck reed te snel om achteruit te rijden. Het bleek de auto te zijn van Ron uit Cape Cod.
THUMB
Gehate Christine verdwijnt uit ‘Thuis’: “Ik heb veel gehuild”
Bron:GVA / cultuur

(17-09-2019 11:11)


Ze stond op trouwen met Bob, dat werd geannuleerd, ging dan toch weer door, om dan na een dag alweer te scheiden. Actrice Daphne Paelinck verlaat na een bewogen scenario Thuis definitief. “Ik mis de cast en crew ontzettend hard”, zegt ze in Dag Allemaal.
THUMB
Philippe Geubels: ‘Als mijn dochtertje mij op tv ziet, wil ze het toestel meestal snel afzetten’
Bron:De Morgen / cultuur

(17-09-2019 11:00)


Hij heeft nog altijd geen fortuin vergaard met het handelen in bitcoins, zoals frauduleuze reclame ons wil doen geloven, dus moet Philippe Geubels gewoon doorwerken. Zijn op komst: een tweede seizoen van Is er een dokter in de zaal? en van Taboe op Eén, en een stand-upprogramma over Nederland.
THUMB
Woody Allen over nieuwe film en de liefde: ‘Eén persoon is al ingewikkeld, laat staan twee’
Bron:De Morgen / cultuur

(17-09-2019 11:00)


Na de MeToo-ophef komt de nieuwe film van Woody Allen, over de liefdesperikelen van een jong stel, alsnog uit. Allen is al 83 en ervaren, maar dat maakt de liefde niet per se gemakkelijker. ‘Eén persoon is al ingewikkeld, laat staan twee.’
THUMB
VTM Nieuws neemt afscheid van nieuwsanker Elke Pattyn
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(17-09-2019 16:52)


Elke Pattyn zal niet langer het VTM Nieuws presenteren. De nieuwsdienst van de zender en het nieuwsanker hebben “in onderling overleg besloten hun samenwerking te beëindigen”. Pattyn werkte sinds 2004 op de nieuwsdienst als journaliste en sinds 2013 als nieuwsanker.
THUMB
‘It: Chapter Two’: ‘Door ons zullen miljoenen kinderen hun hele leven bang zijn voor clowns’
Bron:De Morgen / cultuur

(17-09-2019 16:00)


‘Kom, kinderen! Kom met mij spelen!’ Hoort u die ijzingwekkende stem opstijgen uit de rioolput in uw straat? Dat is Pennywise, de sinistere clown die u naar de bioscoopzaal probeert te lokken voor It: Chapter Two, het tweede deel van de succesvolle verfilming van de bestseller van Stephen King.
THUMB
RECENSIE. De magie van elf, vampier en weerwolf met een vleugje Rammstein: de eerste show van ‘Nacht
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(17-09-2019 14:36)


Nachtwacht bewijst in zijn eerste theatershow waarom het een van de sterkste merken van Studio 100 is: de magie van elfen en weerwolven prikkelt de fantasie en overstijgt trends en hypes. ‘Het vervloekte perkament’ is een heerlijk tijdloze en muzikale voorstelling waarin technologie ondersteunt, maar nooit domineert.
THUMB
Gehate “Christine” verdwijnt uit Thuis: “Ik heb veel gehuild”
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(17-09-2019 11:11)


Ze stond op trouwen met Bob, dat werd geannuleerd, ging dan toch weer door, om dan na een dag alweer te scheiden. Actrice Daphne Paelinck verlaat na een bewogen scenario Thuis definitief. “Ik mis de cast en crew ontzettend hard”, zegt ze in Dag Allemaal.
THUMB
‘A Rainy Day in New York’: vederlichte komedie verlost Woody Allen niet van creatieve bloedarmoede ★
Bron:De Morgen / cultuur

(17-09-2019 11:00)


Had Woody Allen #MeToo eigenlijk nodig om compleet irrelevant te worden? De gecontesteerde regisseur zit creatief al jaren in een doodlopend straatje, en vindt ook met het sfeervolle, maar futiele A Rainy Day in New York geen uitweg.
18 September 2019