THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 19:13)


THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 17:13)


THUMB
Ans Vroom schrijft haar debuutroman: ‘De mannen in mijn omgeving voelen zich bij mijn boek lichtjes
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 16:00)


Op haar veertigste heeft Ans Vroom er al enkele levens opzitten, als theatermaker, journalist en cafébaas. Met haar debuutroman Moederziel eert ze de sterke vrouwen in haar familie die níét de vrijheid hadden om hun eigen ambities na te jagen. ‘De mannen in mijn omgeving voelen zich bij mijn boek lichtjes ongemakkelijk.
THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 15:13)


THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 14:13)


THUMB
‘Voor mijn vader was de strijd tegen de apartheid belangrijker dan ons gezin’: theatermaker Junior M
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 14:00)


Dik vijftig jaar nadat zijn vader een brief schreef aan Winnie Mandela, brengt theatermaker Junior Mthombeni in Dear Winnie een ode aan de omstreden vrijheidsstrijdster. En dat maakt heftige reacties los. ‘De anti-apartheidsstrijd zit in heel mijn leven verweven.
THUMB
Koen Crucke: “Wie zegt dat je in een relatie niet verliefd mag worden op iemand anders?”
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(18-01-2020 13:29)


Elkaar af en toe een avontuurtje gunnen? Voor Koen Crucke en zijn echtgenoot Jan kon het vroeger wel, zo vertelde hij zaterdagochtend aan Evi Hanssen in het radioprogramma ‘Heilig Huis van Hanssen’ op Joe. Ondertussen denkt hij er wel anders over: “Ik wil niet meer verliefd worden op iemand anders, want dat doet te veel pijn.
THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 12:13)


THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 11:13)


THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 10:13)


THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 18:13)


THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 16:13)


THUMB
Ans Vroom schrijft haar debuutroman: ‘Ik wil voor mijn dochter niet de ongenaakbare superwoman zijn’
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 16:00)


Op haar veertigste heeft Ans Vroom er al enkele levens opzitten, als theatermaker, journalist en cafébaas. Met haar debuutroman Moederziel eert ze de sterke vrouwen in haar familie die níét de vrijheid hadden om hun eigen ambities na te jagen. ‘De mannen in mijn omgeving voelen zich bij mijn boek lichtjes ongemakkelijk.
THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 14:13)


THUMB
Winkeluitbater Apu van The Simpsons is stem -en misschien rol- kwijt
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(18-01-2020 14:03)


Apu Nahasapeemapetilon, de Indiase winkeluitbater in de populaire animatiereeks The Simpsons, heeft mogelijk zijn laatste aflevering ingeblikt. De Amerikaanse stemacteur Hank Azaria, die zijn stem leent aan het personage, heeft laten weten dat niet langer te zullen doen.
THUMB
Theatermaker Junior Mthombeni brengt ode aan Winnie Mandela: ‘Wij werden gezien als een terroristis
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 14:00)


Dik vijftig jaar nadat zijn vader een brief schreef aan Winnie Mandela, brengt theatermaker Junior Mthombeni in Dear Winnie een ode aan de omstreden vrijheidsstrijdster. En dat maakt heftige reacties los. ‘De anti-apartheidsstrijd zit in heel mijn leven verweven.
THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 13:13)


THUMB
Acteurs Danny en Maksim uit #LikeMe over hun ouders, geluk en eerste liefjes: “Ik had me goed voorbe
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(18-01-2020 11:30)


Anno 2020. De wetenschap stond nooit verder. De opties om te studeren waren nooit zo ruim. Communiceren met iemand aan de andere kant van de wereld was nooit makkelijker. Het is een ongelofelijke wereld om in op te groeien. Dat beseffen Maksim Stojanac (22) en Danny Dorland (22), beiden acteurs in de Ketnetreeks #LikeMe.
THUMB
Acteur The Simpsons weigert nog langer Apu in te spreken
Bron:NieuwsBlad / cultuur

(18-01-2020 10:31)


De Amerikaanse stemacteur Hank Azaria heeft aangekondigd niet langer de stem van The Simpsons-figuur Apu te willen inspreken voor de wereldberoemde tekenfilmserie. Het figuur van de supermarkteigenaar uit India ligt al jarenlang onder vuur, wegens beschuldigingen van racisme.
THUMB
Win een duoticket voor Arno!
Bron:De Morgen / cultuur

(18-01-2020 09:13)


19 Januari 2020