thumb
Copyright Foto: Zie BRON
Nieuwsbron: NIEUWSBLAD
Categorie: Cultuur
Gepubliceerd: Vrijdag 5 Juni 2015 om 11:00

Het aantal kijkers van ­Libelle TV is gevoelig gestegen sinds bekendraakte dat de digitale zender gaat verdwijnen. Het marktaandeel van Libelle TV is meer dan verdubbeld sinds Sanoma op 26 mei liet weten dat de zender bij Telenet van het scherm zou vallen en enkel online verder zou gaan als app op de Samsung Smart TV. Volgens Anouk Mertens van Sanoma zijn er twee mogelijke verklaringen: ‘Onze zomerprogrammatie is begonnen terwijl de grote zenders aan het afbouwen zijn. Het nieuws dat Libelle TV als digitale zender stopt, zal er ook wel iets mee te maken hebben. Als kleine zender is het moeilijk om op de radar te blijven.’ Libelle TV werd in 2013 gelanceerd en deed het volgens Sanoma lang niet slecht met maandelijks anderhalf miljoen kijkers. De stijging van het aantal kijkers verandert niets aan de beslissing om Libelle TV vanaf 1 juli van het scherm te halen.

Lees het volledige artikel



Gerelateerd Nieuws:


Find Us On Facebook Follow Us On Twitter
25 Oktober 2020
4Nieuws maakt gebruikt van cookies. Wat houdt dit in ?     [lees meer]     [akkoord]