Nieuwsbron | : NIEUWSBLAD |
Categorie | : Binnenland |
Gepubliceerd | : Maandag 22 April 2013 om 18:23 |
Vergeet het openbaar vervoer! Wie dagelijks naar het werk pendelt, wint gemiddeld een uur als hij kiest voor een rit met de auto in plaats van trein/tram/bus. Zelfs op een dag met file brengt de auto u nog steeds sneller op het werk.
Lees het volledige artikel
Gerelateerd Nieuws:
**
Drie keer sneller op het werk met auto dan met openbaar vervoer
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
Vergeet het openbaar vervoer! Wie dagelijks naar het werk pendelt, wint gemiddeld een uur als hij kiest voor een rit met de auto in plaats van trein/tram/bus. Zelfs op een dag met file brengt de auto u nog steeds sneller op het werk.
Drie keer sneller op het werk met auto dan met openbaar vervoer
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
Vergeet het openbaar vervoer! Wie dagelijks naar het werk pendelt, wint gemiddeld een uur als hij kiest voor een rit met de auto in plaats van trein/tram/bus. Zelfs op een dag met file brengt de auto u nog steeds sneller op het werk.
Uur sneller op het werk met auto dan met openbaar vervoer
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
Wie dagelijks naar het werk pendelt, is gemiddeld een uur sneller met de auto dan met het openbaar vervoer. Dat berekende het Radio 1-programma ' ...
Gents openbaar vervoer is zelden sneller dan de auto
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij de 5 km rond het stadscentrum zijn Gentenaars zelfs het snelst met de fiets. Dat heeft de vereniging Gents MilieuFront onderzocht. De milieuvereniging roept verschillende overheden op om keuzes te maken en hun middelen te investeren in beter en sneller
Elektrische fiets in opmars: “Uur sneller met de fiets dan met openbaar vervoer”
Nieuwsbron:GVA / wetenschap
Ondanks de verstrengde wetgeving zit de verkoop van de snelle elektrische fiets, die 45 km/u haalt, enorm in de lift. Vooral aan het woon-werkverkeer dankt hij zijn populariteit. “Met het openbaar vervoer ben ik bijna twee uur onderweg naar mijn werk, met de fiets slechts vijftig minuten”, zegt Axel Verstrael uit Berlaar.
In Gent ben je sneller af met auto of fiets dan met openbaar vervoer
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij de 5 km rond het stadscentrum zijn Gentenaars zelfs het snelst met de fiets.
1 op de 2 gaat liefst met auto naar werk
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
Vijf op de tien Belgen vinden dat de auto de snelste manier is om naar het werk te gaan. Dat zijn er een pak méér dan vroeger: tien jaar geleden waren het er nog maar goed drie op de tien. Het openbaar vervoer is voor de meeste mensen gewoon geen alternatief. Dat blijkt uit een grote enquete van Touring en Febiac. Voor de duidelijkheid: dat zijn de pleitbezorgers van de autosector.
Nog geen 5% van de werknemers gaat met openbaar vervoer naar het werk
Nieuwsbron:GVA / binnenland
Drie op de tien werknemers in de provincie Antwerpen gaat met de fiets naar het werk. Dat is een forse stijging ten opzichte van 2015. Ook opmerkelijk: slechts 4,6% van de werknemers kiest voor het openbaar vervoer.
‘Belg neemt gemiddeld 21 keer per jaar de trein’
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
De Belg nam in 2012 gemiddeld 21 keer de trein en staat zo wereldwijd in de top 10 van landen waarvan de inwoners het vaakst de trein nemen. Dat blijkt uit een persbericht van de Zwitserse informatiedienst voor het openbaar vervoer (LITRA) op basis van cijfers van de internationale unie voor de spoorwegen (UIC).
Verkeerschaos in Athene door staking bij openbaar vervoer
Nieuwsbron:De Morgen / buitenland
Een staking bij het openbaar vervoer in Athene zorgt ervoor dat op alle toegangswegen naar de Griekse hoofdstad enorme files staan. De mensen proberen met de auto toch op het werk te geraken, klinkt het op de Griekse radio.
Waarom de Vlaming vorig jaar nóg meer met de auto naar het werk ging
Nieuwsbron:GVA / binnenland
De Vlaming haalde vorig jaar de auto minder uit de garage dan het jaar voordien. Verplaatsingen doen we nu meer met de fiets, het openbaar vervoer of te voet. Behalve om naar het werk te bollen: daar stijgt het gebruik van de auto weer en is de trein of bus voor minder mensen een bruikbaar alternatief. “Het is logisch dat als een bedrijf betaalt voor een wagen, werknemers die ook gebruiken.
Wie dagelijks 30 km naar Brussel pendelt, verliest per jaar 101 uur
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
Wie op 30 kilometer van Brussel woont en elke dag naar de hoofdstad pendelt, verliest per jaar 101 uur in de file. Voor wie 30 km naar Antwerpen ...
Wie dagelijks naar Brussel pendelt, verliest per jaar 101 uur
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
Wie op 30 minuten van Brussel woont en elke dag naar de hoofdstad pendelt, verliest per jaar 101 uur in de file. Voor wie 30 minuten naar ...
Met de auto naar het werk? Dat maakt u 5 kilo zwaarder
Nieuwsbron:De Morgen / wetenschap
Veertigplussers die fietsen, wandelen of met het openbaar vervoer naar het werk gaan, hebben minder lichaamsvet dan wie voor de auto kiest. Volgens nieuw onderzoek scheelt dat tot 5 kilogram voor een man en 4,4 kilogram voor een vrouw.
We beslissen sneller over aankoop auto
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
Op de Heizel zijn de laatste voorbereidingen begonnen voor het Autosalon, dat morgen begint. Het is de periode waarin veel mensen een nieuwe auto kopen. Opvallend is dat we sneller beslissen: we gaan gemiddeld maar twee keer naar de garage voor we beslissen, terwijl dat vroeger vier keer was.
Vier op de vijf Vlamingen kiest voor (bedrijfs)wagen om naar het werk te gaan
Nieuwsbron:GVA / wetenschap
De Belgische werknemers stappen nog altijd massaal in de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 procent van de werknemers stapt er ‘s ochtends in de wagen. Van de alternatieven is de fiets het populairst in Vlaanderen en het openbaar vervoer in Brussel. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx.
Verkeersapps zullen u binnenkort kunnen overtuigen om de auto aan de kant te laten voor het openbaar
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
De Vlaamse overheid is bloedserieus over het aanpakken van de files. Na het innoverende Citrus-project met verkeersinfo op maat voor vrachtwagenchauffeurs maakt verkeersminister Ben Weyts (N-VA) werk van verkeersapps die real time informatie geven over de auto én het openbaar vervoer.
Wegen naar haven onveilig: acht op de tien werknemers met auto naar werk
Nieuwsbron:GVA / wetenschap
Bijna acht op de tien werknemers van de bedrijven aan de Scheldelaan in het Antwerpse havengebied komen met de auto naar het werk. Dat cijfer ligt hoger dan in de rest van Vlaanderen. De oorzaak? De Lijn organiseert er geen openbaar vervoer en de wegbeheerders pakken de gevaarlijke punten niet aan, zegt de Kamer van Koophandel (VOKA).
‘Openbaar vervoer is alleen in steden efficiënt’
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
De aantrekkingskracht van openbaar vervoer buiten de stad schiet ruim te kort. Het openbaar vervoer kan buiten de steden niet de flexibiliteit, veiligheid, betrouwbaarheid, prijs en comfort van de auto aan. Dat zegt de mobiliteitsorganisatie Touring in een reactie op het onderzoek over het verplaatsingsgedrag van Vlamingen dat woensdag werd bekendgemaakt.

Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(22-04-2013 18:36 )
Vergeet het openbaar vervoer! Wie dagelijks naar het werk pendelt, wint gemiddeld een uur als hij kiest voor een rit met de auto in plaats van trein/tram/bus. Zelfs op een dag met file brengt de auto u nog steeds sneller op het werk.
Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(22-04-2013 18:23 )
Vergeet het openbaar vervoer! Wie dagelijks naar het werk pendelt, wint gemiddeld een uur als hij kiest voor een rit met de auto in plaats van trein/tram/bus. Zelfs op een dag met file brengt de auto u nog steeds sneller op het werk.

Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
(22-04-2013 20:50 )
Wie dagelijks naar het werk pendelt, is gemiddeld een uur sneller met de auto dan met het openbaar vervoer. Dat berekende het Radio 1-programma ' ...

Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(15-02-2018 23:04 )
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij de 5 km rond het stadscentrum zijn Gentenaars zelfs het snelst met de fiets. Dat heeft de vereniging Gents MilieuFront onderzocht. De milieuvereniging roept verschillende overheden op om keuzes te maken en hun middelen te investeren in beter en sneller

Nieuwsbron:GVA / wetenschap
(16-01-2017 12:00 )
Ondanks de verstrengde wetgeving zit de verkoop van de snelle elektrische fiets, die 45 km/u haalt, enorm in de lift. Vooral aan het woon-werkverkeer dankt hij zijn populariteit. “Met het openbaar vervoer ben ik bijna twee uur onderweg naar mijn werk, met de fiets slechts vijftig minuten”, zegt Axel Verstrael uit Berlaar.
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
(16-02-2018 03:02 )
Bestuurders die naar het centrum van Gent komen, zijn doorgaans niet sneller af wanneer ze het openbaar vervoer nemen. In een straal van om en bij de 5 km rond het stadscentrum zijn Gentenaars zelfs het snelst met de fiets.

Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(23-01-2014 03:33 )
Vijf op de tien Belgen vinden dat de auto de snelste manier is om naar het werk te gaan. Dat zijn er een pak méér dan vroeger: tien jaar geleden waren het er nog maar goed drie op de tien. Het openbaar vervoer is voor de meeste mensen gewoon geen alternatief. Dat blijkt uit een grote enquete van Touring en Febiac. Voor de duidelijkheid: dat zijn de pleitbezorgers van de autosector.

Nieuwsbron:GVA / binnenland
(04-03-2017 13:00 )
Drie op de tien werknemers in de provincie Antwerpen gaat met de fiets naar het werk. Dat is een forse stijging ten opzichte van 2015. Ook opmerkelijk: slechts 4,6% van de werknemers kiest voor het openbaar vervoer.

Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(22-10-2013 00:25 )
De Belg nam in 2012 gemiddeld 21 keer de trein en staat zo wereldwijd in de top 10 van landen waarvan de inwoners het vaakst de trein nemen. Dat blijkt uit een persbericht van de Zwitserse informatiedienst voor het openbaar vervoer (LITRA) op basis van cijfers van de internationale unie voor de spoorwegen (UIC).
Nieuwsbron:De Morgen / buitenland
(23-02-2017 18:10 )
Een staking bij het openbaar vervoer in Athene zorgt ervoor dat op alle toegangswegen naar de Griekse hoofdstad enorme files staan. De mensen proberen met de auto toch op het werk te geraken, klinkt het op de Griekse radio.

Nieuwsbron:GVA / binnenland
(19-03-2018 16:40 )
De Vlaming haalde vorig jaar de auto minder uit de garage dan het jaar voordien. Verplaatsingen doen we nu meer met de fiets, het openbaar vervoer of te voet. Behalve om naar het werk te bollen: daar stijgt het gebruik van de auto weer en is de trein of bus voor minder mensen een bruikbaar alternatief. “Het is logisch dat als een bedrijf betaalt voor een wagen, werknemers die ook gebruiken.

Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
(04-04-2013 14:41 )
Wie op 30 kilometer van Brussel woont en elke dag naar de hoofdstad pendelt, verliest per jaar 101 uur in de file. Voor wie 30 km naar Antwerpen ...

Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
(04-04-2013 14:41 )
Wie op 30 minuten van Brussel woont en elke dag naar de hoofdstad pendelt, verliest per jaar 101 uur in de file. Voor wie 30 minuten naar ...
Nieuwsbron:De Morgen / wetenschap
(22-03-2016 05:47 )
Veertigplussers die fietsen, wandelen of met het openbaar vervoer naar het werk gaan, hebben minder lichaamsvet dan wie voor de auto kiest. Volgens nieuw onderzoek scheelt dat tot 5 kilogram voor een man en 4,4 kilogram voor een vrouw.
Nieuwsbron:De Morgen / binnenland
(13-01-2017 05:36 )
Op de Heizel zijn de laatste voorbereidingen begonnen voor het Autosalon, dat morgen begint. Het is de periode waarin veel mensen een nieuwe auto kopen. Opvallend is dat we sneller beslissen: we gaan gemiddeld maar twee keer naar de garage voor we beslissen, terwijl dat vroeger vier keer was.

Nieuwsbron:GVA / wetenschap
(13-01-2017 20:02 )
De Belgische werknemers stappen nog altijd massaal in de auto om naar het werk te gaan. Vooral in Wallonië is de auto alomtegenwoordig: 94 procent van de werknemers stapt er ‘s ochtends in de wagen. Van de alternatieven is de fiets het populairst in Vlaanderen en het openbaar vervoer in Brussel. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx.

Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(05-04-2017 00:37 )
De Vlaamse overheid is bloedserieus over het aanpakken van de files. Na het innoverende Citrus-project met verkeersinfo op maat voor vrachtwagenchauffeurs maakt verkeersminister Ben Weyts (N-VA) werk van verkeersapps die real time informatie geven over de auto én het openbaar vervoer.

Nieuwsbron:GVA / wetenschap
(24-08-2017 11:00 )
Bijna acht op de tien werknemers van de bedrijven aan de Scheldelaan in het Antwerpse havengebied komen met de auto naar het werk. Dat cijfer ligt hoger dan in de rest van Vlaanderen. De oorzaak? De Lijn organiseert er geen openbaar vervoer en de wegbeheerders pakken de gevaarlijke punten niet aan, zegt de Kamer van Koophandel (VOKA).

Nieuwsbron:NieuwsBlad / binnenland
(19-09-2013 01:06 )
De aantrekkingskracht van openbaar vervoer buiten de stad schiet ruim te kort. Het openbaar vervoer kan buiten de steden niet de flexibiliteit, veiligheid, betrouwbaarheid, prijs en comfort van de auto aan. Dat zegt de mobiliteitsorganisatie Touring in een reactie op het onderzoek over het verplaatsingsgedrag van Vlamingen dat woensdag werd bekendgemaakt.
Meest Gelezen Nieuws:

